Jak se Ryanair skvěle vypořádal s výtvorem svého zaměstnance ve sněhu

Jak se Ryanair skvěle vypořádal s výtvorem svého zaměstnance ve sněhu

Ukočírovat velkou korporaci může být problém – každý občas udělá chybu, zákazníci se naštvou a na PR oddělení tak padne nepříjemný úkol: vybruslit z toho bez ztráty kytičky.

Možnosti jsou dvě: vydat suchou tiskovou zprávu, že zaměstnanec byl doteď bezproblémový, ale byl přesto propuštěn. Nikdo o ničem neví, všichni zapomenou a je pokoj.

Druhá (a lepší) možnost, kde je ale potřeba zapojit trochu kreativity, je využít zdánlivě negativního mediálního obrazu ke svému prospěchu a získat tak zadarmo prostor v médiích po celém světě (i tady). Takovým příkladem může být výtvor jednoho zaměstnance lowcostové letecké společnosti Ryanair (jejíž CEO Michael O’Leary je mimochodem PR expert – vždycky plácne něco ve smyslu že toalety budou placené nebo sedačky na stojáka a Ryanair je najednou diskutovaný úplně všude – zadarmo).

A o co šlo tady? Nakladač zavazadel se v zimě zřejmě chvíli nudil mezi prací a nenapadlo ho nic jiného, než do sněhu nakreslit obří ztvárnění pánského přirození.

To některé pobaví, některé pobouří a zejména ti druzí si stěžují a dožadují se vysvětlení. A reakce Ryanairu k tomuto případu byla bez větší nadsázky geniální: „Přestože naše pozemní posádky patří k nejrychlejším nakladačům zavazadel vůbec – zvládnou to za 25 minut, umění očividně jejich silnou stránkou není – zapomněli tomu letadlu domalovat křídla!“

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrPin on PinterestEmail this to someone